W tym roku na styczniowy SKIBUS jako miejsce docelowe wybraliśmy Skicircus w Saalbach.To tętniący życiem ośrodek położony na Ziemi Salzburskiej. To jedno z najbardziej odjazdowych miejsc do uprawiania narciarstwa w Alpach, ponad 250 km tras. Jest to jeden z najbardziej różnorodnych ośrodków narciarskich w Austrii, a to dzięki 70 wyciągom, ponad 60 przytulnym schroniskom górskim, 7 snowparkom, 2 parkom do jazdy w stylu freeride, 2 stokom oświetlanym jupiterami i 5 torom saneczkarskim. Baza Apresski należy do najlepiej rozwiniętych w całej Austrii. Nawet najbardziej wybredni narciarze znajdą coś interesującego dla siebie.

Trasa ze Śląska, czyli ok. 750 km zajęła nam około 8 godzin. Rano udajemy się na miejsce zakwaterowania, gdzie po śniadaniu zapada decyzja i na rozgrzewkę korzystając z pięknej pogody jedziemy na lodowiec Kitzsteinhorn około 15 minut drogi od miejsca, w którym mieszkamy. Wjeżdżamy wyżej, mijamy Kaprun, by dotrzeć pod dolną stację kolejki Gletscherexpress . Śniegu mnóstwo, mocne słońce, temp na dole ok minus 8 stopni, co oznacza iż na samej górze temperatura wynosić będzie poniżej minus 15. Wyjeżdżamy gondolą na 3000 m n.p.m. i podziwiamy ośnieżone Alpy w pełnym słońcu. Kitzsteinhorn – to więcej niż zwykły lodowiec, to szczególny lodowiec. Szerokie, puste stoki lodowca z trasami z naturalnym śniegiem, zróżnicowane trasy dla freeriderów, trzy snowparki oraz największa w Austrii superpipe dla freestylerów.

W kolejnych dniach ze względu na bardzo obfite opady śniegu jazda na Ski Circus była prawdziwym wyzwaniem. Dobrze że zawsze można poprawić sobie humor zajadając apfel strudel czy wiener schnitzel. W poniedziałek i wtorek zdecydowaliśmy się na jazdę w ośrodku Zell am Zee, który bardzo się nam spodobał. Trasy długie o znacznym nachyleniu, co pozwoliło nam się wyszaleć. Ośrodek Zell am See to znakomita alternatywa jeżeli na lodowcu jest zła pogoda, ponieważ ośrodek położony jest niżej. Prawie 100 km tras wiele kolejek gondolowych, kanap i naprawdę znakomite trasy dla każdego narciarza. Po nartach we wtorek wracamy szczęśliwie do kraju i już planujemy kolejny wyjazd MTE SKIBUS – Tym razem Bad Gastein

Pozostał mały niedosyt spowodowany obfitymi opadami śniegu, dlatego na pewno wrócimy do Saalbach-Hiterglemm i to jeszcze nie raz !!!

Enjoy the Ski if U Can !!!